Ascendens ve descendens terimleri, tıpta anatomik yapılar arasındaki konumları ve hareket yönlerini belirtmek için kullanılır. Bu kavramlar, özellikle sindirim sistemi ve diğer organların işlevlerini anlamada büyük önem taşır. Örneğin, bir organın yukarıya doğru olan bölümü ascendens olarak adlandırılırken, aşağıya doğru olan bölümü descendens olarak tanımlanır. Bu terimler, tıbbi terminolojide netlik sağlamak amacıyla sıklıkla kullanılır.
Tıpta "ascendens" ve "descendens" terimleri, bir organın veya bölgenin yukarı doğru (ascendens) ya da aşağı doğru (descendens) hareketini ifade eder.
Bilgi
Astronomik birim ve parsek nedir?
Aristonun mantıkta kullandığı kavramlar nelerdir?
Atatürk İstanbul'da hangi okulda okudu?
Atatürkün okuduğu okullarda hangi dersler vardı?
Atip nedir tıpta?
Asker yeşilinin hikayesi nedir?
Asit anhidrit nedir?
Arı Yayıncılık Matematik Atölyem 5. sınıf cevapları nerede?
Associate ve bachelor's degree arasındaki fark nedir?
Atatürk hangi tarlaları millete bağışladı?
Atatürk Selanik Mülkiye rüştiyesini neden bıraktı?
Astronomik ne demek?
Aristokratlar ne iş yapar?
Atatürk'ün söylevi neden önemlidir?
Atatürk üniversitesi çocuk gelişimi bölümü zor mu?
Atmosfer olmasaydı ne olurdu?
Ata AÖF CB ile geçilir mi?
Atatürk çocuklara hangi sözü söylemiştir?
Aromatik ve nonaromatik ne demek?
At neden ayakta uyur bilimsel açıklaması nedir?
Atatürk'ün inkılapçılık ilkesi neden önemlidir?
Armada ve donanma aynı şey mi?
Arkelerin hücre duvarı prokaryot mu ökaryot mu?
ATA AÖF amfi sistemi nasıl?
Atatürk'ün bilimle ilgili sözü nedir?
Asya'da ilk insan ne zaman yaşadı?
Asurlular hakkında bilgi nelerdir?
Atatürk'ün gençlere söylediği söz nedir?
Atatürk cumhuriyetin ilanından sonra ne yaptı?
Asit ve baz nasıl ayırt edilir domates suyu?
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 dersinde neler işlenir?
Aritmetik ortalama nedir?
Ateş hangi elementin sembolü?
Asit ve baz yağ çözer mi?
Arcsin ne işe yarar?
Atatürk'ün yazdırdığı tarih kitapları nelerdir?
At ve eşek çiftleşmesi neden kısır?
Asbest nedir örnek?
Atom fiziği nedir?
Arkeoloji bölümü kaç yıllık ve hangi fakültede?